De unde cumperi găzduire web?

Am discutat despre diferențele dintre WordPress.com si WordPress.org, ne-am hotărât asupra domeniului pe care il dorim și avem cunostinte de bază despre cum se utilizează un client FTP.

Acum trebuie să decidem de unde cumpărăm găzduire și ce specificații trebuie sa aibă – spațiu disponibil, trafic inclus, locație server. În acest articol despre găzduirea unor bloguri mici spre medii, pentru un blog cu peste 1500 de vizitatori unici pe zi există soluții mai bune, cum ar fi un VPS corect configurat. Pentru VPS-uri ieftine și bune apelați cu încredere la IntoVPS, despre care am auzit lucruri bune, sau la Hetzner. În viitorul nu prea îndepărtat vom ajunge și la capitolul configurare VPS.

Spațiu pe disc, trafic, baze de date.

Pentru un blog mediu (500-800 de vizitatori unici zilnic) vom avea nevoie de cel puțin 5 Gb, preferabil ar fi 10 Gb, de spațiu și un trafic de 30-50 de Gb. Pentru WordPress ai nevoie de cel puțin 1 baza de date MySQL, oricare suplimentare sunt binevenite pentru backup și experimente.

Control Panel, backup

Nu am o preferință anume între cPanel și Plesk, deși pe majoritatea site-urilor pe care le am în administrare am lucrat cu Plesk. Un oarecare punct slab ar cPanel ar fi că, pe majoritatea setup-urilor de shared hosting, parola și userul de cPanel și cont FTP sunt identice, ceea ce înseamnă că un eventual hacker va avea mai ușor acces la toate resursele. O bilă albă ar primi pentru Awstats, nu extrem de precis, dar cu statistici interesante.

La partea de backup, majoritatea hosterilor fac un backup incremental prin R1Soft, un soft ce face backup pe un server separat și permite utilizatorului obișnuit, nu doar webadminului, să facă restore la fișiere și baza de date cu câteva click-uri.

Locație, suport, uptime.

Deși acest blog este găzduit în momentul de față pe un server aflat în Germania, mi-aș dori să îmi fie oferită posibilitatea de a alege între găzduire în afară și în România.

La partea de suport nu pot spune prea multe, deoarece, cu mici excepții, nu prea am nevoie. Un timp mediu de răspuns la un tichet de suport de 3-6 ore și un telefon la care să răspundă cineva în timpul săptămânii cel puțin 10 ore pe zi cred că ar fi mai mult decât rezonabil. Apropos, știu că bloggerii sunt niște „animale speciale” și nu pot sta nici 10 minute cu blogul offline, dar haideți să nu cădem în extreme.

La partea de uptime mă declar mulțumit cu 99.5% garantat. Nu de alta dar realizez că uneori mai există probleme cu anumite conexiuni sau că OS-urile de pe servere mai trebuiesc restartate/actualizate.

Preț

Dacă ar fi să pun un preț realist pe ce am scris mai sus m-aș gândi undeva la 5-10 euro pe lună. Există astfel de oferte, unele chiar mai bune, dar să nu uităm că mai ieftin nu este întotdeauna mai bun! Și mai luăm în considerare faptul că, la acest nivel de trafic, am găsit o variantă de monetizare acceptabilă.

Sunt conștient că nu am luat în calcul toate aspectele, ci doar pe cele mai importante.

Recomandări din proprie experiență

Din România la momentul actual recomand MxHost cu care am avut o experiență bună pe proiectele mele și ale câtorva cunoștințe. Pentru început puteți merge pe planul Business SSD ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru o perioadă. MxHost oferă și găzduire dedicată special pentru WordPress, dar nu am observat diferențe semnificative pentru un proiect nu prea pretențios din punct de vedere al resurselor solicitate.

Dacă site-ul realizat se va adresa pieței internaționale, aș recomanda Namecheap cu planul Stellar Business și alegerea datacenter-ului din UK. Dacă recomandările se vor schimba, voi actuala articolul când va fi necesar.

Lasă un răspuns